Ако не заплатите дължимата от Вас сума в посочения срок, започва начисляване на лихва за забавянето в размер на законната лихва за всеки просрочен ден.
В случай че сте битов клиент, след изтичането на 10 (десет) дни от крайния срок за плащане се пристъпва към преустановяване на снабдяването с електрическа енергия.
В случай че сте клиент на доставчик от последна инстанция, след изтичане срока на плащане посочен в издадената фактура, ДПИ има право временно да преустанови доставката на електрическа енергия, като в срок, не по-кратък от 3 (три) работни дни преди прекъсването, ще бъдете уведомен по един от следните начини: кратко текстово съобщение до мобилен номер, съобщение на електронна поща, телефонно обаждане или в друга форма.
В случай, че снабдяването се преустанови и не сте заплатили всички дължими суми за консумирана електрическа енергия, както и разходите за прекъсване и възстановяване на снабдяването, започва процедура по събиране на просроченото вземане по реда на действащото законодателство.